![]() |
Освітньо-професійна програма підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю D5 «Маркетинг» |
Короткий опис спеціальності
Маркетинг – це галузь знань, що вивчає комплекс заходів, спрямованих на задоволення потреб споживачів та досягнення комерційних цілей компанії шляхом створення, просування та реалізації товарів і послуг.
Спеціальність «Маркетинг» є однією з найбільш перспективних та затребуваних на ринку праці. Такий інтерес пояснюється тим, що маркетологи потрібні в будь-якій компанії, яка займається продажем товарів або послуг. За ринкової економіки, яка ґрунтується на принципах конкуренції та вільного підприємництва, фахівці з маркетингу мають гідну заробітну плату та безліч варіантів для самореалізації.
Кожен випускник спеціальності зможе знайти себе, – від маркетолога-аналітика до піарника чи фахівця із цифрового маркетингу.
Історія професії
Від скромних починань торгівлі до сучасних цифрових стратегій, маркетинг пройшов довгий шлях еволюції у багато століть.
Історія маркетингу починається набагато раніше епохи сучасного бізнесу. Стародавні цивілізації, такі як Месопотамія, Єгипет та Фінікія, розвивали торгівлю та обмін благами.
Купці використовували різні методи, щоб привернути увагу покупців, включаючи яскраві вивіски, маркери та персональні рекомендації.
Вже в ті часи люди обмінювалися товарами та послугами і поступово з’явилися концепції ціни, попиту та пропозиції.
З розвитком міст та торгових центрів у Середньовіччі з’явилися спеціалізовані ринки, на яких продавці та покупці могли зустрітися та здійснювати угоди.
Як ринкова концепція управління маркетинг виник у 1902 р. у США. Тоді у провідних університетах країни було започатковано курс лекції з раціональної організації товарообігу.
На початку – середині XX століття маркетинг був орієнтований на продуктивність, його головною метою було масове виробництво та зниження вартості. Маркетингові дослідження стали дедалі значнішими. Компанії почали активно вивчати потреби та переваги споживачів, щоб краще розуміти їхню поведінку та адаптувати свої стратегії. І саме в той час у деяких провідних фірмах США було створено служби на зразок маркетингових.
На початку ХХ ст. вперше спробували трактувати маркетинг як науку. Були розроблені методи досліджень ринку, щоб краще зрозуміти споживчу поведінку та надати більш цільові та персоналізовані пропозиції.
Засновником і батьком сучасної науки маркетингу вважається Філіп Котлер – американський вчений-маркетолог, професор міжнародного маркетингу Вищої школи менеджменту. Котлер сформулював поняття «маркетинг-мікс», що включає продукт, ціну, просування та розподіл. Він також наголошував на важливості орієнтації на споживача та створення цінності для клієнтів. Його праці, зокрема «Marketing Management», стали основою для вивчення маркетингу в усьому світі. Котлер не лише розробив теоретичні основи, але й активно консультував компанії та викладав, впливаючи на мислення багатьох фахівців.
В Україні маркетинг поширився лише на початку 90-х років. Тоді його почали застосовувати у фінансово-банківській сфері. Із завершенням масової приватизації, формуванням фінансово-промислових груп у 1994-1998 рр., маркетинговий підхід почали використовувати й на промислових підприємствах України.
У 90-х роках функції маркетингу істотно змінилися. Нові технології у сферах зв’язку, комунікації породжують нові методи маркетингового впливу. Особлива увага нині звертається на електронний продаж та нові форми замовлень і доставки товарів. Маркетинг, що виник у ХХ столітті, продовжує активно розвиватись і у ХХІ столітті, та потребує висококваліфікованих фахівців у цій сфері.
З розвитком інтернету та цифрових технологій розпочався новий етап в історії маркетингу. Інтернет відкрив величезні можливості для просування продуктів та послуг.
Завдяки інтернет-технологіям компанії мають можливість краще зрозуміти свою аудиторію, персоналізувати взаємодію з клієнтами та ефективно вимірювати результати своїх маркетингових зусиль.
Соціальні мережі мають значний вплив на сучасний маркетинг. Користувачі активно обмінюються інформацією, відгуками та рекомендаціями про продукти та послуги на онлайн платформах.
Тому компанії намагаються брати активну участь у соціальних мережах, створювати цікавий контент, взаємодіяти з аудиторією та використовувати міць інфлюєнс маркетингу.
Особливості навчання в Ніжинському агротехнічному інституті за спеціальністю D5 «Маркетинг»
Навчання в інституті реалізується завдяки класичній технології викладання предметів з паралельним активним використанням інноваційних та інтерактивних методів начання, що розвивають професійні компетенції фахівця за визначеною спеціальністю. Навчальним планом передбачено виконання індивідуальних завдань, зокрема контрольних та курсових робіт, рефератів, презентацій, завдань з виробничої та навчальної практик.
Зокрема студенти спеціальності оволодівають навичками, що безпосередньо пов’язані з даною професією (hard skills), та тими, що допомагають набуттю майбутніми фахівціми універсальних навичок (soft skills).
В основі навчального плану майбутніх маркетологів – економічні та маркетингові дисципліни. Оскільки маркетолог має розумітися на ринку та економічних відносинах, вивчатиметься вища математика, статистика та фінанси, економіка України та міжнародна економіка, макро- та мікроекономіка, організація торгівлі та економіка підприємства.
Переваги навчання за спеціальністю D5 «Маркетинг» у Відокремленому підрозділі Національного університету біоресурсів і природокористування України «Ніжинський агротехнічний інститут»:
1) Можливість успішно отримати спеціальні знання, уміння, та практичні навички щодо створення та здійснення успішного бізнесу, прибуткової торгівлі, стати компетентним фахівцем, який за вимогами сучасного ринку праці зможе ефективно аналізувати ресурси, процеси і результати діяльності підприємства, розробляти загальні та функціональні стратегії підприємства і організовувати та здійснювати власний бізнес.
2) Можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії.
3) Гнучкий графік оплати (щорічно, щосеместрово, щомісячно).
4) Студентоцентрований підхід, що створює фундаментальні передумови для постійного самовдосконалення та професійного зростання здобувачів вищої освіти, позитивний мікроклімат та творча атмосфера навчання; високий рівень кваліфікації та професіоналізму науково-педагогічних працівників, які регулярно проходять стажування та підвищують свою кваліфікацію, беруть учать у професійних тренінгах, практикумах, конференціях, форумах, наукових семінарах тощо.
5) Можливість часткової зайнятості (робота на неповний робочий день, позмінна, фріланс) наших студентів на денній формі навчання завдяки зручному графіку. Значна частина дисциплін, що входять до програми професійного спрямування викладаються з використанням інтерактивних форм та інноваційних методик навчання (тренінги, групові дискусії, розв’язання ситуаційних завдань, кейс-методи тощо).
6) Теоретичні знання здобувачі вищої освіти мають можливість поглиблювати шляхом участі у програмах стажувань від стейкхолдерів, а також у профільних заходах науково-дослідного характеру (конкурси, олімпіади, всеукраїнські та міжнародні конференції, освітні проєкти тощо).
7) Наші студенти застосовують отримані знання та здобувають практичні навички у професії через програми виробничих та переддипломних практик на передових підприємствах аграрного сектору економіки, переробної та харчової промисловостей, сфери торгівлі та багатьох інших.
8) Здобувачі освіти мають можливість розвивати свій творчий потенціал у різноманітних творчих та предметних гуртках, брати участь у виховних, спортивних заходах, які організовуються в інституті та поза його межами.
9) Навчання здобувачів освіти здійснюється в сучасних навчальних аудиторіях і лабораторіях, які обладнанні мультимедійними технічними засобами.
10) До послуг здобувачів освіти бібліотека, їдальня-кафе, спортивний зал, гуртожиток.
Якщо ти, абітурієнте, маєш бажання реалізуватися в цьому напрямку, то тобі до нас!!!
ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ
16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10,
навчальний корпус № 1,
навчально-методичний відділ.
(04631) 2-31-30
vstup@nati.org.ua
АДМІНІСТРАЦІЯ
16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10.
.
.
(04631) 2-52-70
natinau@ukr.net