Викладачу

Діагностика булінгу (цькування) – це непросте завдання, оскільки булінг (цькування) між дітьми в закладі освіти відбувається насамперед за відсутності контролю дорослих, у місцях, де діти залишаються без нагляду, тобто часто є непомітним. Тому важливо використовувати спеціальні методи діагностики, які спроможні окреслити загальну картину соціально-психологічного клімату в закладі освіти.

Загальні психологічні характеристики ймовірного кривдника (булера)

Дитина ймовірно може бути схильною до булінгу (цькування), якщо вона:
  • домінантна особистість, схильна самостверджуватися з використанням сили;
  • неврівноважена, імпульсивна, легко фрустрована, швидко збудлива;
  • демонструє терпимість до насильства;
  • схильна порушувати правила;
  • не проявляє співпереживання тим дітям, які зазнали нападок;
  • часто ставиться агресивно до дорослих;
  • проявляє і проактивну (свідому) агресію (наприклад, для досягнення мети), і реактивну (вимушену або стимулювану чиїмось діями) агресію (зокрема, у відповідь на провокацію).

Загальні психологічні характеристики ймовірної жертви булінгу (цькування)

Дитина ймовірно може бути жертвою булінгу (цькування), якщо вона:
  • тиха, обачлива, чутлива, яку можна легко зворушити і фруструвати;
  • невпевнена, має низьку самооцінку;
  • не має друзів, соціально ізольована;
  • може боятися, що їй заподіють шкоду;
  • може бути тривожною і пригніченою;
  • фізично слабкіша, ніж більшість однолітків;
  • вважає, що легше проводити час із дорослими (батьками, викладачами, тренерами/тренерками), ніж з однолітками.

Ознаки булінгу (цькування) для діагностики

Дитина ймовірно потерпає від булінгу (цькування), якщо вона:
  • приходить додому в пошкодженому одязі чи загубленими речами;
  • має поранення, синці, подряпини;
  • має мало друзів, або зовсім їх не має;
  • боїться йти до закладу освіти, сідати в автобус, брати участь в активностях з однолітками;
  • обирає незвичний шлях, коли повертається додому;
  • втрачає інтерес до навчання або починає навчатись набагато гірше, ніж зазвичай;
  • виглядає пригніченою, сумною, заплаканою, без настрою, коли приходить додому;
  • часто жаліється на головний біль, болі в шлунку, інші фізичні негаразди;
  • тривожно спить, часто бачить погані сни;
  • втрачає апетит;
  • проявляє тривогу і низьку самооцінку.

НА ЩО ТРЕБА ЗВЕРНУТИ УВАГУ!

  • занадто емоційна атмосфера в групі;
  • виокремлення певних студентів від решти;
  • «перегрупування» дружніх кіл;
  • кардинальна зміна поведінки окремої дитини – як сумна, закрита, пригнічена, так і піднесена, жвава, агресивна;
  • раптове зниження академічної успішності деяких студентів;
  • часті хвороби та прогули навчальних занять окремої дитини, не притаманні їй до цього часу.

 

 

 

ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ 

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10,
навчальний корпус № 1,
навчально-методичний відділ.

 (04631) 2-31-30
 vstup@nati.org.ua

 facebook.com/infoportalnati

АДМІНІСТРАЦІЯ 

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10.

.
.

 (04631) 2-52-70
 natinau@ukr.net