РЕЗОЛЮЦІЯ
учасників Міжнародної науково-практичної конференції
«Стратегія економічного розвитку України: теоретичні засади та механізми реалізації»
14-15 квітня 2016 р.
ВП НУБіП України «Ніжинський агротехнічний інститут»
Учасники Міжнародної науково-практичної конференції «Стратегія економічного розвитку України: теоретичні засади та механізми реалізації», яка відбулася на базі ВП НУБіП України «Ніжинський агротехнічний інститут», за сприянням Національного університету біоресурсів і природокористування України; ЗО «Білоруська державна сільськогосподарська академія», Республіка Білорусь; ЗО «Поліський державний університет», Республіка Білорусь; Варшавського університету наук про життя, Польща; Словацького аграрного університету, Словацька Республіка; Мендель університету, Чеська Республіка; Індустріально-економічного коледжу імені академіка Г.Г. Сейткасимова, Республіка Казахстан.
ВІДЗНАЧАЮТЬ:
- Достатню науково-практичну спрямованість роботи секції, яка зосередила свою увагу на актуальних проблемах податкової системи, розвитку аудиторської діяльності, проблемах збалансованості державного бюджету, розвитку інновацій в банківській діяльності, основним тенденціям та перспективам розвитку ринку цінних паперів, напрямам реалізації політики децентралізації влади, системам облікового та аналітичного забезпечення сталого економічного розвитку.
- Процес проведення ринкових реформ та приведення системи галузевої організації у відповідність до світових вимог відбувається комплексно та з урахуванням специфіки кожної галузі.
- Необхідність забезпечення продовольчої безпеки населення в основних продуктах харчування та належного рівня конкурентоспроможності продукції галузі на внутрішньому та світових ринках як основних цілей здійснення ринкових реформ в аграрному секторі.
- Нерозвинутість сфери підприємництва в сільській місцевості, де однією з основних причин що стримують розвиток малого бізнесу є відсутність у більшості працездатного населення орієнтирів для самореалізації підприємницької діяльності, обмеженість або повна відсутність матеріально-фінансових ресурсів.
- Стан і перспективи наукових досліджень характеризується несистемним та достатньо повільним залученням наукових досягнень, відсутністю стабільної нормативно-правової бази, яка сприяла б реалізації стратегії економічного розвитку країни.
Обговоривши актуальні питання учасники секції «Фінансовий механізм та обліково-аналітичне забезпечення сталого економічного розвитку» звертаються до представників влади і науково-педагогічних працівників навчальних закладів та
РЕКОМЕНДУЮТЬ:
- Виступити з широкою популяризацією передового вітчизняного та світового досвіду в сфері вдосконалення системи обліково-аналітичного забезпечення для прийняття ефективних управлінських рішень. Сприяти об’єднанню облікових та аналітичних операцій в один процес, виконанню оперативного мікроаналізу, забезпеченню безперервності цього процесу і використання його результатів підприємствами країни.
- Зосередити увагу на відповідності фінансової політики принципам стійкого розвитку країни; формування бюджетної політики на середньострокову перспективу, що дозволить визначити стратегічні цілі; збільшенню бази оподаткування платників податків за рахунок економічного зростання; переходу до повного електронного адміністрування розрахунків за податками; залученню в офіційний сектор тіньової економіки; формуванню і функціонуванню ефективної кредитної системи; розвитку ринку обов’язкового страхування; системне запровадження аудиту персоналу у системі управління підприємств; реформуванню та подальшому розвитку аудиту із створенням спільного законодавства обліку і аудиту згідно з міжнародною практикою; застосуванню способів і прийомів мінімізації ризиків для сприяння прозорості й надійності українського та міжнародного бізнесу; розробці інвестиційної стратегії держави та визначення в ній ролі фінансового-кредитних механізмів стимулювання економічного розвитку; веденню і розвитку екологічного обліку для здійснення екологічного контролю і аудиту; модернізації ринку цінних паперів України; подальшому вдосконаленню інфраструктури ринку та забезпечення її надійного та ефективного функціонування; побудові прозорої державної фінансової політики в напрямку регулювання фінансового ринку із поданням чітких і зрозумілих інструментів, механізмів регулювання, а також забезпеченням відповідного рівня захисту прав інвесторів та акціонерів.
- Активізувати процес диверсифікації економіки сільських територій шляхом розвитку сільського зеленого туризму, транскордоного співробітництва, підприємництва, народних промислів.
- Стимулювати розвиток фермерських господарств, зростання їх ролі та значущості не лише у виробництві аграрної продукції, а й у підтримці сільського соціуму та збереженні поселенської мережі; стимулювання виробництво екологічно чистої продукції.
- Здійснювати заходи щодо: створення сприятливого інвестиційного клімату в державі, подолання корупції, розвитку ринкових інститутів тощо; організаційної підтримки інвестиційних проектів міжнародної інтеграції за участю малих і середніх сільськогосподарських підприємств, фермерських та особистих селянських господарств з метою активізації процесів міжнародної інтеграції аграрного сектору економіки.
- Активно використовувати і впроваджувати CRM-програми, що дозволять віднайти найбільш ефективні схеми взаємодії з контрагентами, зокрема в торговій сфері.
- З метою підтримки діяльності малого та середнього бізнесу: провести перегляд нормативно-правових актів, які регулюють діяльність малого та середнього бізнесу в Україні; спростити процес реєстрації; надавати кошти у безвідсотковий кредит на умовах повернення, строковості, платності; розробити стратегію розвитку підприємства малого та середнього бізнесу у маленьких містечках, районах, селах; залучати більше іноземних інвесторів; розробити електронну систему ведення бухгалтерського та податкового обліку, складання та подання звітності для малих та середніх підприємств; створити дієві антикорупційних комітетів.
- Стимулювати розвиток дорадчої служби на національному і регіональному рівнях. Підтримувати роботу інтерактивних комунікаційних ресурсів, які забезпечуватимуть інформаційну, аналітичну, консультаційну та іншу підтримку діяльності громадських об’єднань, що представляють інтереси сектору малого і середнього бізнесу, (Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, міжнародні донори).
- Розвивати рециклінг, тобто вторинно використовувати відходи та сміття. Шляхом методів державного регулювання, зокрема державних замовлень та закупівель стимулювати розвиток сміттєпереробних підприємств.
- Здійснювати заходи з адаптації якості продукції до світових вимог як для здійснення експорту продукції, так і для протистояння конкуренції на внутрішньому ринку.
- Ініціювати розробку структурної моделі національної економіки України з урахуванням не тільки економічних результатів, але і можливих соціальних наслідків.
- Зосередити увагу на соціалізації виробництва, що означає поворот економіки до потреб і повсякденних запитів населення.
- Оптимізувати навчальний процес із врахуванням соціальної політики держави. Державна стратегія повинна бути спрямована на розширення соціального аспекту навчання, виробництва й створення механізму його реалізації.
- Проводити цілеспрямовану діяльність щодо забезпечення високого рівня соціальної безпеки як у межах політики соціально-економічних реформ держави, так і в процесі реалізації механізмів самозабезпечення з боку соціальних суб’єктів.
Учасники Міжнародної науково-практичної конференції професорсько-викладацького складу, науковців, аспірантів і студентів «Стратегія економічного розвитку України: теоретичні засади та механізми реалізації» сподіваються на активну участь державних структур і громадських організацій у вирішенні актуальних проблем для реалізації стратегії економічного розвитку України.