Вимоги до сучасного викладача: нарада з керівництвом Університету

Сьогодні, 18 вересня, напередодні звіту директора інституту Василя Лукача на засіданні Вченої ради Національного університету біоресурсів і природокористування України, навчальний заклад відвідали начальник відділу регіонального розвитку, дистанційної освіти та заочного навчання Олег Єресько та проректор з навчальної і виховної роботи Університету Сергій Кваша.

Раніше були проведені зрізи знань для студентів випускних груп бакалаврату спеціальностей «Облік і аудит» та «Процеси, машини та обладнання агропромислового виробництва». Сергій Миколайович поінформував, що студенти показали досить високий рівень знань, а новацією стало те, що зріз був вперше проведений Університетом у дистанційній формі, на яку нині покладено значні завдання.

Також цього дня Олег Вікторович провів анкетування серед студентів-бакалаврів випускних груп та магістрів. Суть даного анкетування – оцінити рівень якості навчального процесу і виховної роботи, соціальні умови, а також – почути такі важливі пропозиції від студентства як до адміністрації інституту, так і до керівництва Університету. Зазначимо, що таку форму спілкування та об’єктивної оцінки результатів роботи наш інститут вже застосовував раніше на внутрішнього рівні і можемо впевнено відзначити його дієвість.

Також в рамках візиту пройшла робоча нарада з науково-педагогічними працівниками інституту. Як зазначив Сергій Миколайович ключовими елементами навчального процесу є викладач – аудиторія (матеріальна база) – студент. Колектив інституту постійно працює над питанням модернізації матеріальної бази, але все рівно не можна зупинятися. Тому цього разу увага доповідача в першу чергу була прикута до особистості викладача та викликів, які стоять перед ним в сучасному світі, зокрема високий рівень практичної підготовки та постійне сучасне неформальне підвищення кваліфікації. Студенти, особливо магістри, мають відчувати гостру потребу йти за сучасними якісними знаннями в першу чергу в аудиторію до викладача, а вже реалізовувати їх на виробництві. Варто відмітити, що в цьому напрямі інститут має певні напрацювання, та потрібно постійно розширювати горизонти співпраці, власних професійних знань і вмінь. Використання відео-, аудіопрезентацій вже не є інновацією чи певною цікавинкою – це стандартна модель заняття. Крім того, важливо активізувати самостійну роботу студента, його навантаження в позааудиторний час. На допомогу тут можуть прийти робочі зошити, письмові завдання.

Адже, крім спілкування і виступів на семінарах студент все-таки повинен вирішувати конкретні задачі, проводити досліди, і не лише в присутності чи під наглядом викладача. Необхідно також приділяти увагу психологічному контакту зі студентами, спілкуванню з ними, не може йти мова про віддаленість, відсутність порозуміння. Адже на викладача лягає ще одна важлива нині місія у виші – профорієнтаційна робота задля збереження контингенту і підвищення рівня його якості. Ураховуючи умови ступу 2017 року інститут має орієнтуватися насамперад на успішного абітурієнта, особливо що стосується державної форми навчання. Адже зачасту результати профорієнтаційних виїздів і заходів слабо помітні саме через низький рівень підготовки сільських школярів. Отримуємо нонсенс: «набираємо дітей з міста для того, щоб підготувати їх для роботи в сільській місцевості».

Для пошуку успішних може слугувати діяльність підготовчих курсів, за результатами яких абітурієнт матиме право на додаткові бали, а також (поки в проекті) знижку на сплату контракту. Крім того це можливість підтягнути знання з профільних дисциплін до здачі ЗНО. Також сучасним інструментом мотивації абітурієнтів для вступу є Всеукраїнські олімпіади, проведення внутрішніх інтелектуальних конкурсів та круглих столів для випускників шкіл. Директор інституту Василь Степанович запропонував подумати над запровадженням профільних олімпіад для випускників коледжів на ОС «Бакалавр» та інститутів на ОС «Магістр».

Отже, висвітлення інформації в ЗМІ, на сайті навчального закладу знову ж таки є об’єктивною і необхідною умовою інформування; звичайно не потрібно відмовлятися і до виїздів до шків. З метою покращення профорієнтаційного роботи в Університеті вже створено відділ якості освіти, маркетингу та профорієнтаційної роботи.

Серед пропозицій Ради з питань агарної освіти Міністерства освіти і науки України, до складу якої входить Сергій Кваша, внесення нових спеціальностей до переліку спеціальностей, зокрема «Аграрний менеджмент» та «Економіка біоресурсів і природокористування», що просто є кричущою необхідністю, аналізуючи набір цього року на економічні спеціальності в аграрні ВНЗ. Також в проекті правил прийому МОН на цей рік – уніфікація переліку конкурсних предметів на спеціальності та навіть коефіцієнтів.

У ході візиту було здійснено огляд матеріальної бази навчальних корпусів, музейного комплексу, навчально-науково-виробничого підрозділу: навчальних ферм, демонстраційних ділянок. На завершення перед керівництвом та колективом інституту було поставлено ряд завдань задля організації максимально якісної підготовки фахівців – конкурентоспроможних на сучасному ринку праці.

Галина Македон, провідний фахівець

 

 

ПРИЙМАЛЬНА КОМІСІЯ 

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10,
навчальний корпус № 1,
навчально-методичний відділ.

 (04631) 2-31-30
 vstup@nati.org.ua

 facebook.com/infoportalnati

АДМІНІСТРАЦІЯ 

16600, Чернігівська обл.,
м. Ніжин, вул. Шевченка, буд. 10.

.
.

 (04631) 2-52-70
 natinau@ukr.net